ساختار مغز انسان
مغز انسان از سه بخش مجزا از هم ولی به هم پیوسته تشکیل شده است و طبق تحقیقات به عمل آمده انسان در هنگام تصمیم گیری از این بخش ها استفاده میکند.
-
مغز جدید (قشر مغز)
وظیفه این قسمت مغز پردازش دادههای منطقی و اطلاعات پردازش شدهی خود را در اختیار قسمت های دیگر می گذارد.
-
میان مغز
وظیفه این قسمت پردازش احساسات و هیجانات انسان است. مغز میانی پس از پردازش این احساسات نتیجه را به سایر قسمتها ارسال میکند.
-
مغز قدیم (خزنده)
این قسمت مغز به مغز جنگیده نیز معروف است که وظیفه آن با مقولهی بقای بشر و حفظ آن مربوط است و به همین خاطر به خزنده هم معروف شده زیرا خزندگان قدیمی ترین گونه زنده جهان است که در طول تغییر و تحولات دنیا به خوبی خود را با آن تطبیق دادند.
همچنین وظیفه تصمیم گیری با این بخش است که با استفاده از اطلاعاتی که از دو بخش دیگر دریافت میکند تصمیم میگیرد البته ملاک های دیگر تصمیم گیری براساس غرایزی مانند حفظ بقا است.
بازاریابی عصبی و مشتری
بعضی از افراد فکر میکنند هدف از بازاریابی عصبی گول زدن مشتریان است این درحالی است که استفاده از بازاریابی عصبی به منظور گول زدن مشتریان نیست و هدف اصلی آن شناخت روحیات و احساسات مشتریان است تا با نیازسنجی درست بتوان بهترین محصول را به مشتریان ارائه داد. به همین علت کار اصلی در این مدل بازاریابی کار برروی امواج مغز است تا سلیقه مشتری به خوبی شناخته شود.
تکنیکهای بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی دارای تکنیکهای متخلفی است که هرکدام با توجه به بعضی رفتارهای مشتری سبب شناخت مشتری، نیازها و ترجیحات مشتری است تا بتوان بهترین محصول و خدمت را به آنها ارائه داد.
اخبار تکنولوژی بازاریابی ,عصبی ,پردازش ,مشتری ,مشتریان ,انسان ,بازاریابی عصبی ,تصمیم گیری ,بهترین محصول ,بتوان بهترین ,بتوان بهترین محصول منبع
درباره این سایت